• Gumiabroncs

    Méret
    / R
    Gyártó

    Nyári gumi
    Téli gumi
    Négyévszakos
    Személy
    Kisteher
    Off road (4x4)
    Defekttűrő

  • Teher- agró gumik

Lemezfelni kereső

Márka:

Momo Momo alufelni konfigurátor

Márka:

Az ügyfelek mostanában nagyon nagy figyelmet fordítanak a DOT szám ellenőrzésére, mikor körülnéznek vásárlás előtt. A DOT az a szám, amely a gumi gyártás évét és hetét hivatott tudatni a felhasználóval. Egyre gyakrabban érkeznek hozzánk olyan ügyfelek, vagy megrendelések, hogy csak és kizárólag az idei gyártású abroncsot hajlandóak elfogadni. Vajon igazuk van? Ennek jártunk utána, olvassák el a legnagyobb gyártók ajánlásait!

DOT szám a gumiabroncs oldalán

A gyártók állásfoglalásai:

A Michelin felmérése szerint a gumiabroncsok körülbelül 10 éves korukig nyújtják az elvárt anyag-és szerkezeti tulajdonságokat. Ebbe természetesen érdemes beleszámítani az autón eltöltött 5-6-7 évet is.

A Continental véleménye:

Amikor egy fogyasztó olyan abroncsot vásárol a kereskedésekben, melynek az oldalfalán feltüntetett gyártási dátum legalább egy évnél régebbi időpontot mutat, nyugtalanság és gyanakvás lesz úrrá rajta. Európa vezető gumiabroncs gyártója, a Continental AG által lefolytatott tanulmány szerint ilyenkor két fő kérdés fogalmazódik meg a fogyasztókban. Az egyik, hogy az árut helyesen tárolták-e az eltelt időszak alatt, a másik, hogy a gyártás dátuma esetleg miért jóval korábbi, mint a vásárlás időpontja?! "Ha az abroncsokat helyesen tárolják, akkor állagromlás nem mutatható ki" kommentálja Björn Bolze, a Continental vállalat vevőszolgálati vezetője. "Az abroncsok nem romlandó termékek, mint például a joghurtok. A gyártási folyamatok során olyan adalékanyagokat kevernek a gumialapanyaghoz, amelyek nagymértékben megakadályozzák az abroncs bárminemű teljesítménycsökkenését." Az adalékanyagok garantálják, hogy az abroncs kiegyensúlyozott tulajdonságai megmaradjanak még akkor is, ha esetleg évekig tárolják. Ezek az abroncsok ugyanolyannak tekinthetők, mint az újak. Mindezek után szeretnénk minden vezetőt megnyugtatni arról, hogy ha nyári abroncsait eltárolja télire, akkor csak azért, mert pihennek egy pince vagy egy garázs mélyén, még tökéletesen használható állapotban vannak. Szakértői vélemények alapján a gyártástól számított 5 évvel később is ugyanolyan teljesítményt nyújtanak az abroncsok, mint ha most gördültek volna le a gyártószalagról. Azt azonban fontos kihangsúlyozni, hogy csak akkor, ha megfelelő módon tárolják őket. "A gyártási dátum sem befolyásolja hátrányosan a gyártók garanciavállalását, ugyanis ez nem a gyártási dátumtól, hanem a megvásárlás pillanatától lép életbe" magyarázza Björn Bolze.

Az abroncs potenciális élettartama nagymértékben múlik azon, hogy milyen körülmények között és milyen célokra szeretnénk használni. "Jelenleg nincs olyan törvény vagy jogszabály, amely szabályozná az abroncsok élettartamát" mutat rá Björn Bolze, és hozzáteszi: "Mi általánosan azt szoktuk javasolni, hogy a 10 évnél idősebb abroncsokat cseréljék le az állapotuktól függetlenül." Azonban teljesen normál használat esetén az abroncsok futófelülete jóval korábban elkopik, mint az előbb említett 10 év.

A lakókocsik és az utánfutók esetében előfordulhat olyan, hogy hosszabb ideig nem használják őket. Mivel az ezekre szerelt gumiabroncsok jelentős terhelésnek vannak kitéve, hosszabb parkolás után érdemes azokat ellenőriztetni a koruktól függetlenül. Ezekre az abroncsokra a törvényalkotók általában már jobban odafigyelnek. Ilyen Németország, ahol az utánfutó abroncsokat 100 km/h (62 mph) sebességhatárig hagyják jóvá, és törvény írja elő, hogy a kopás mértékétől függetlenül 6 évente le kell őket cserélni.

Forrás: Continental

A Bridgestone Magyarország által kiadott állásfoglalás :

A szakszerű tárolásnak köszönhetően az általunk értékesített három évnél nem idősebb abroncsok teljes mértékben azonos állagúak az éppen a múlt héten készültekkel!

Azon aggodalom, hogy a különböző időpontban gyártott azonos specifikációjú termékek esetleg eltérnek, teljes mértékben alaptalan - az alkalmazott gyártástechnológia és minőségellenőrzési folyamatok egyenes következménye hogy minden termék 100%-ig azonos paraméterekkel bír.

A gyártás racionalizálásának következményeképp egy gyártó sem gyárt minden terméket minden méretben folyamatosan, így előfordul, hogy adott méretű és mintázatú termékből csak korábbi DOT számú áll rendelkezésre.
Ez semmilyen körülmények között sem jelenti azt, hogy az adott termék bármely paraméterében rosszabb lenne, mint a mai napon készült termékek.

Budapest, 2009 szeptember1.

Bridgestone Magyarország Kft
Váci út 140.
H-1138 Budapest